torsdag 29. juli 2010

Mine første, men ikke siste!


Sokker har aldri fristet å strikke! Litt synd i grunnen, for jeg skulle gjerne hatt min mormors oppskrift - og nå er det for seint. Men en liten tur på vidda har forandret min innstilling til å strikke sokker. Sara, mor til Brita, strikker minst en sokk til dagen og jeg fikk et lite lynkurs. Mitt første par var ferdig i løpet av ei lita uke og de var ganske ålreite å strikke.

Garn: Sandnesgarn; Tresko - tretråds
Pinner: 3,5
Ant. msk: 48
Str: ca 40

Forbedringspotensiale: Lengre brot og fellestripa under hælen på innsida, ikke utsida

- så gjenstår det å se om det blir yngste sønn, gubben i huset eller jeg som kommer til å bruke sokkene....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...