tirsdag 27. juli 2010

Å få på pungen...

....det er neppe noe å trakte etter, mens å få en pung - det er noe ganske annet;) Jeg liker derimot å lage dem selv. Skjønt betegnelsen pung synes jeg egentlig ikke passer, men veske eller boks passer liksom ikke heller. Vel, jeg kaller dem punger til jeg kommer på noe bedre.
Jeg fant beskrivelse i boka Lapper - stort og smått skrevet av Lise Bergene.
Jeg bruker mine eh...punger til flere ulike ting; jeg har førstehjelpssaker, sysaker, heklesaker, toalettsaker og andre saker i dem. Nylig sydde jeg en til en god kollega som hun kan ha sine ørten minnepenner i. I fjor sydde jeg en til tanta mi. Hun ble så glad for hun hadde ei stor veske der hun alltid lette etter småtingene sine. De har muligens nå fast plass i pungen.



En av mine første punger.
Håndquiltet og med hjerter applikert for hånd.



















Ku-pungen liker jeg godt.
Tenkte jeg skulle gi den bort,
men den vil jeg ha selv:) - selv
om den er maskinqiltet;)




















Dette er førstehjelpsskrinet mitt.
Hadde nok laget hjertene noe mindre om jeg hadde lagd pungen i dag, ja...













En av sypungene mine.
Er glad i oransje, den fargen
roper høyt:)



















Dette er nok yndlingen min:)
Liten og håndquiltet.
Satt sammen av 3 stykker sydd sammen på skrå.
Fargeklatt:)














Denne pungen huser evighetsprosjektet mitt.
Jeg hekler små bestemorsruter og lurer på
om det kanskje blir en bolero - til slutt....







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...