lørdag 17. september 2011

Spiralis forlag - for deg og meg


På bloggen Det skapte grann ble jeg inspirert til å kjøpe meg Bind-It-All-maskin. Dette er en kjekk sak som lager rader med hull i det du måtte ønske, fortrinnsvis papp og papir, for så å lukke spiralen du har tredd i hullene. Og vips – så har du laget bok!

 

Etter sommerferien mistet klassen min to elever. I stedet for å sende en bunke tegninger til utflytterne, så fant jeg ut at jeg skulle binde dem inn og lage bok til dem. Det ble mine to første bokprosjekter.

              

 

            IMG_2496_thumb             IMG_2498_thumb

Tomme pappkasser er fint som for- og bakside. Disse trekkes med papir. Jeg fikk endelig brukt papiret jeg kjøpte på Norli for ei stund siden. Kjekt å ha noe å velge i og at papiret macher.

 

Kjøpte et par poser oppkuttet papir for mange år siden – supert å lage bokstaver av!

IMG_2509_thumb2

 

Er glad jeg kjøpte Cuttlebugen også. Da lager jeg kjapt bokstaver i ulike varianter og elevene fikk navnet sitt på boka.

 

IMG_2512_thumb1

IMG_2517_thumb1

IMG_2523_thumb1    IMG_2524_thumb1

Noen hull, sett i spiral og så har du gikk ut bok på eget  forlag. Enkelt, kjekt – og du kan lage bøker ingen andre har! Kan anbefales! Takk for tipset, BeateSmilefjes

4 kommentarer:

  1. Hej, Annepa,
    Dina inlägg är fulla av idéer, glädje och smarta verk som är fantastiskt! Njut av din hantverk i en vacker vinter. Jag har varit väldigt upptagen med projektet, men som du sa, jag vill njuta av solskenet utanför.
    **Enjoy teaching kids!
    Cheers, Sadami

    Hi,Annepa,
    Your posts are full of ideas, joy and clever works that are amazing!! Enjoy your craft making in a beautiful winter. I've been very busy with the project, but like you said, I want to enjoy sunshine outside.
    Cheers,Sadami

    SvarSlett
  2. Kjempe god ide!
    Sjansen for at disse tegningene blir tatt vare på isteden for å bli liggende og slenge og til slutt kastes fordi de har blitt ødelagt er nok stor.
    Ønsker deg en fin uke!

    SvarSlett
  3. Flott arbeid og en super god ide. Du er smart som har en samling med restepapir. Fine resultater. Flink er du

    SvarSlett
  4. Stilig!!! Kjempeidè.
    Eg har vert uten nett i 2 uker!!!!!!! I dag kom det endelig igjen.
    Avslappande fredagskveld med vin i glasset og strikkepinnane klirrar og eg psyke meg opp til å stå opp kl. 05 i morra tidlig. Da komme bror min og hente oss og vi drar via Bergen og Amsterdam til Kypros. JUHUUU!!!!
    Ha ein deilig høstferie !!!!
    Sigfrid.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...